Hoe is het in Amerika? (Nino)

2 augustus 2019 - Lone Pine, California, Verenigde Staten

Nou daar ben ik weer. Natuurlijk is mama wel de smaakmaker van dit avontuur wat verhalen betreft, maar ik ga ook weer even proberen een leuk verhaal aan elkaar te knopen.

De natuurparken hier zijn allemaal zo mooi, maar allemaal ook zo anders. In Zion canyon bijvoorbeeld hebben we een riviertocht gelopen. Je kon daar tussen de hoge rotswanden lopen. We hadden wat water mee en wat worteltjes. Nou ik heb zoveel wortels gevroten(ik weet dat het woord niet bestaat, maar ik zeg het altijd zo)daar is een konijn niks bij. Soms moest je door de rivier lopen die tot aan je middel kwam. Bij ons als familie kabouter is het niet tot onze middel, maar wij lopen dan op de bodem en met onze kop onder water(dankje papa en mama voor de lengte). Ik heb er ook nog even gezwommen wat ook best kon met 40 graden. Ik weet wel toen ik in het water zat dat die van mij even was veranderd in een klein verschrompeld takje. Er liepen ook onwijs veel eekhoorns in het park. En als grote dierenvriend heb ik ze natuurlijk wat pinda's gevoerd uit de hand, want ze zijn zo tam dat ze dat ook wel toestaan. De dag erna vertrokken we met gierende banden naar de stad van de lichten en casino's.... Viva Las Vegas!  De weg ernaar toe was niet heel bijzonder. Heel veel woestijn het werd bijna zandhappen. Omdat de reis 4 uur duurde en je niet meer zag dan zand heb ik volgens mij staar gekregen. Als je via de snelweg Vegas binnenkomt is het op zich best druk. Eigenlijk is Amsterdam drukker dan Vegas wat je misschien niet zou denken, omdat Vegas ongeveer 2 miljoen inwoners telt en Amsterdam maar 900 000 inwoners. Overdag is er in Vegas niet heel veel te beleven, maar je kunt er wel heel leuk shoppen. What happens in Vegas stays in Vegas wordt er vaak gezegd. Nou ik heb mij geld daar wel achter gelaten hoor. 's Avonds hebben we heel lekker gegeten in het burger restaurant van Gordon Ramsey. Na het eten heb ik buiten m'n ogen uitgeken. Wat veel lichtjes: niet normaal. Als daar toch eens de stroom uitvalt. We zaten in een prachtig 5 sterren hotel.( Hij was misschien nog wel ietsjes luxer dan het Kurhaus, Gerard). Vanmorgen vervolgde we onze reis naar Lone Pine. We reden compleet door Death Valley. Wat een klere stuk was dat zeg. Het landschap was indrukwekkend, maar kan niet zeggen dat ik het heel mooi vond. Het was al ruim 40 graden en de motor begon een beetje een raar geluid te maken. Gelukkig was er uiteindelijk niks aan de hand. Je moet niet willen dat je daar stil komt te staan zonder bereik. Het is een prima auto, maar hij heeft niet zoveel pk's dus heeft hij soms wat moeite om in de gebergte te rijden. Zelf wou ik ook niet uit de auto, want ik was bang dat mijn schoenzolen aan het asfalt zouden smelten. Na 4 uur hebben gereden zijn we aangekomen in Lone Pine. Een heel klein dorpje in de middel of nowhere. Mensen, geloof me: gebruik 'middel of nowhere'nooit meer in Nederland, want wij kennen dat helemaal niet. Na het eten moesten we nog even wat spullen halen voor morgen. We liepen die supermarkt binnen en we gingen bijna over onze nek van de geur. Er hing een soort lijken lucht. Ik zei tegen mama:'ik raak hier niks aan' GADVERDAMME! We keken onder elke stelling om te kijken of er toch misschien iets van een kadaver onder lag zonder dat mensen het wisten. 'Je weet maar nooit he'. We zijn er ook zo snel mogelijk weer uit gegaan, maar hebben dubbel gelegen van het lachen. Nu nog even relaxen en morgen nog 4 uurtjes rijden naar onze volgende bestemming 'Yosemite'.

Ik kan zeggen 'slaaplekker', maar kan beter zeggen 'Goeiemorgen'.

Groetjes Nino

1. Else Plantinga:
    2 augustus 2019
    Ik weet wat het is Nino, 44 graden. 1 keer meegemaakt in Frankrijk, lang geleden. Ik reed met mijn zusje op de brommer en we waren bang dat de banden kapot gingen, zo heet.
    Dus ik snap het van je schoenzolen. Hi hi hi.
    Misschien heb je daar speciale schoenen voor nodig, wie weet.

Liefs, oma
  2. Miriam:
    Haai omaaaa,

Leuk dat je even reageert. Ja ik snap dat heel goed en ik zou er niet raar van opkijken als de banden een keer smelten. Ik denk ook dat je speciale hittebestendige schoenen nodig hebt om daar te kunnen lopen.

Groetjes Nino xx
  3. Gerard:
    Hoi Nino,
    Nou je hebt wederom een heel leuk verhaal geschreven. Door Death Valley kun je inderdaad maar het best in de auto blijven. Lekker in de airco. Als je pech krijgt met de auto moet je misschien wel een dag wachten op de wegenwacht. Gelukkig was er niets aan de hand!
    Die lijkenlucht in die winkel is heel smerig. Tsja... kan van alles zijn geweest. Bedorven vlees, wellicht? Weet je nog die ene supermarkt in Salernes. Daar stonk het ook altijd vreselijk als je binnenkwam. Nodigt niet uit tot boodschappen doen.
    Je schrijft over al die verlichting in Vegas. Wist je dat al die stroom op groene wijze wordt opgewekt. Ze hebben het grootste zonnepanelenveld in de wereld. Daarmee wordt stoom gemaakt en die drijft weer turbines aan, wat voldoende elektriciteit op wekt. Wel jammer dat de hitte boven al die spiegels zo groot is, dat er per jaar duizenden vogels verbranden als ze er te dicht boven vliegen... Tsja.
    Ik heb de foto's gezien op de site van jullie hotel in Vegas. Dat ziet er heel goed uit. Hele fraaie kamers. Zeer luxe.
    Morgen rijden jullie naar Yosemite Park. Nou dat is vast veel mooier dan die kale woestijn, waar jullie nu doorheen zijn gereden. Ik lees wel.
    groeten van Gerard
  4. Miriam:
    Haai Geer,
    Dankje. De wegenwacht is idd niet bepaald in de buurt. In Vegas had ik al zo'n vermoeden dat er met zonnepanelen stroom werd opgewekt. Ja het hotel was zeer fraai. We zijn nu onderweg naar yosemite. Een rit van 4 uur. Je leest vanavond wel weer( voor jullie morgen ochtend)

Groetjes Nino
  5. Susan Reins:
    2 augustus 2019
    Leuk om te lezen, dat jullie zo'n mooi avontuur beleven. De foto's en tekst zijn al spectaculair, laat staan als je er midden in staat. Veel plezier nog en blijven schrijven min. Doe je goed.😘
  6. Rem:
    2 augustus 2019
    Leuk verhaal nin,vooral dat takje, hihi. dat schrijven heb je toch een beetje van je moeder. Veel plezier nog, Gr pappa
  7. Miriam:
    4 augustus 2019
    Heee papa,

Haha ja je moet het toch een beetje smeuïg houden he. Naar onze plezier hebben we het zeker. Love you x