Dag 13: Los Angeles, 'famous' artiesten met cd en platina brandweerzuilen

8 augustus 2019 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

De 'dame' van google maps berekende vanmorgen voor we vertrokken, een snellere route naar LA, omdat er zeer veel 'traffic' was. Dat betekende inderdaad een vlotte (lees: 3 1/2 uur, daar draaien wij inmiddels onze hand niet meer voor om) reis naar LA, maar helaas via interstate 5 en dat is niet de mooie kustroute... Ik was een paar uurtjes de enige die wakker was in de auto (is ook wel van wezenlijk belang, aangezien ik de chauffeur ben) want de kinderen sliepen.

Maar LA kwam snel in zicht en we konden redelijk vlot de door mij van te voren uitgezochte parkeergarage vinden. Die bleek direct aan de Hollywood boulevard te liggen, waar wij aangesproken werden door een aardige donkere meneer die vertelde best 'famous' te zijn met hiphop muziek en zijn zus ook. Hij zette even snel zijn handtekening op een cd en of we daar dan een kleine 'tip' voor over hadden. Ach, dachten wij, hij blij. Dus na 5 dollar te hebben afgegeven, vonden we al snel de halte van de hop on, hop off. Toen we daar bovenin plaatsnamen, zagen we op de stoep beneden ons nog veel meer zogenaamde 'famous' hiphoppers met cd's. Gewoon oplichters dus. Maar we konden er wel hartelijk om lachen. Je kunt toch alleen maar bewondering hebben voor het inventieve idee! En ach, 5 dollar is zoveel nog niet.

Dat achter ons latend (morgen trappen we er niet meer in) leunden we eens lekker achterover en lieten ons door de gids uitgebreid inlichten over Hollywood. En wat een leuke verhalen hoor je dan! Over Brad Pitt bevoorbeeld die als chauffeur van escortdames heeft gewerkt en een hotel waar Quinten Tarantino John Travolta ontmoette en besloot Pulp Fiction met hem te maken. We reden langs de highschool waar Grease deels is opgenomen. Het is echt voor heel veel beroemdheden dé plek waar ze ontdekt zijn. We reden langs de oudste, maar nog in gebruik zijnde Universal Studios. Dr Phill wordt er nog wekelijks opgenomen. Je ziet overal enorme billboards die ze zowat elke week vervangen. Kosten voor een week? Ongeveer $30.000.

De beroemde letters hollywood waren van afstand goed te zien.  Maar bezoeken gaat tegenwoordig niet meer. Er staat een elektrisch hek omheen, aangezien er een tijd geleden mensen zijn geweest die van de twee oo's twee ee's maakten...wij zagen de humor er wel van in! De 'locals' niet...Vandaar dat je er nu niet meer bij kunt komen.

En het Beverly Hills....We hebben besloten daar morgen zelf met de auto doorheen te gaan rijden. Onderaan de hill wonen de minderbedeelden: hooguit $10.000.000 betaal je daar, een schijntje. Eigenlijk woont het uitschot daar....ahum... De echte luxe staat bovenop de berg. De laatste verkochte villa? Slechts $188.000.000. En hoe je weet dat je in Beverly Hills bent? Daar zijn de zuiltjes van de brandweer platina van kleur... en de rest van de stad moet het doen met oranje en geel. Tja, verschil moet er zijn.

Toen we terug waren op de walk of fame, stond er een man met een bord:'Fuck Trump, give me a dollar'. We moesten zó lachen! Nino heeft hem een dollar gegeven, verteld dat wij uit Nederland kwamen en het volledig met hem eens waren!

Nino en ik kwamen wel tot de conclusie dat er vrijwel geen auto's zijn waar je in LA mee opvalt. We hebben o.a Lambourgini gezien, Mc Laren en ontzettend veel Maserati's! En aangezien ik gek op Maserati ben (een Grand Tourismo, zwart graag) geniet ik er hier extra van!

Morgen nemen we de blauwe lijn van de hop on hop off en komen we o.a. bij de Santa Monica pier, die de kids goed kennen van het beroemde spel GTA. Maar eens kijken of het in het echt ook zo is. Daar zullen we waarschijnlijk nog veel meer bijzondere auto's zien en ook willen Nino en Reena graag een jetski huren, dus het wordt een drukke dag.

We vinden LA nu al leuker dan SF. Hier hangt een andere sfeer. Het is hier ook wat warmer. De stad is wel veel groter: ongeveer 3.800.000 inwoners, waarvan meer dan 50% Spaans spreekt. Niet gek als je bedenkt dat het meer dan 200 jaar onder Spaans bewind viel en ook nog eens 30 jaar aan Mexico toebehoorde, voordat Californië toegevoegd werd aan de VS.

Hebben we vandaag een beroemdheid gezien? Ja! Eentje! Jane Fonda. We zagen haar vanuit de bus. Heel leuk! Ze was samen met haar hondje.  We zijn benieuwd of we er morgen nog meer spotten...jullie lezen het morgen!

1. Jacqueline Lorijn:
    8 augustus 2019
    Heerlijk weer je verslag te lezen!!!! Zo en dan nu het RTL nieuws, kijken wat er verder in de wereld gebeurt is....🤪🤪🤪🤣🤣🤣
  2. Miriam:
    8 augustus 2019
    De verslagen komen als vanzelfsprekend. Er is genoeg te zien om over te schrijven. Ik ga er 's avonds ook echt even voor zitten. Kan mijn trouwe lezers natuurlijk niet teleurstellen!😉🤣
  3. Annemieke:
    8 augustus 2019
    Jullie vertellen alles so leuk. Hartstikke leuk om te lezen. Men merkt dat jullie de reis heel erg genieten. Tolle foto’ s. Nog heel veel plezier.
  4. Gerard:
    Goeiesmorgens allemaal.
    Je merkt aan het verslag dat LA leuker is dan SF. Los Angeles is speelser volgens mij. Niet zo gek als je bedenkt dat de steenrijken hun vertier zoeken in deze stad. Dat zijn vast heel veel boetiekjes.
    De Santa Monica Pier is toch een soort pretpark? Ben benieuwd of 't lukt om een jetski te huren. In de vakantieperiode is het heel druk bij de verhuur. Hebben de inwoners van LA eigenlijk ook vakantie op dit moment? Merk je daar iets van?
    Lijkt me leuk om door Beverly Hills te rijden. Al die fraaie optrekjes...
    Zo'n hop-on-hop-off-bus is toch maar handig. Hoef je niet zelf te rijden en kun je lekker om je heen kijken. Dat lukt anders nauwelijks i.v.m. de verkeersdrukte.
    In welk hotel verblijven jullie in LA?
  5. Miriam:
    8 augustus 2019
    We verblijven een eindje verderop in Pasadena. Hun tijd dus door de verkeersdrukte heen en weer. De scholen zijn dicht dus de Amerikanen vieren ook vakantie. Er lopen er genoeg van rond!