De laatste dag: afscheid van de VS

16 augustus 2019 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Tja...en dan is deze fantastische reis toch bijna ten einde. Vandaag hebben we een deel door de Rocky mountains gereden om na 6 1/2 uur in Denver aan te komen. Dat was weer een heel mooi decor om doorheen te rijden. We hebben hier in Denver een suite in het Ambassy Hilton Hotel. Dat was een tip van iemand op het Amerika forum: sluit je reis in stijl af. Vandaar nu een suite! Dat is best luxe, al waren al onze hotels hier heel goed. We hebben overal prima geslapen.  We zijn als afsluiting van deze dag gaan eten bij een uitstekende Italiaan en Nino en Reena hebben mij getrakteerd! Lief.

En natuurlijk hebben we tijdens de autoreis van vandaag teruggeblikt op deze vakantie. Wat we het mooist vonden, wat we bijzonder vonden, wat we een volgende keer anders zouden doen...

We hebben niet één ding dat er uitsprong. We hebben zoveel interessante plekken bezocht, zoveel mooie natuur gezien. Wat is dit land groot. Daar hebben wij in Nederland geen idee van. Nino en Reena hebben beloofd nooit meer te klagen als we een keertje 100 km moeten rijden. Dat is hier een lachertje. Er is niet één ding favoriet bij ons, dat waren er zoveel! Grand Canyon, Zion, Yosemite, Moab, Vegas, LA, de muziek, het eten, we hebben zoveel mooie herinneringen aan deze reis. Wat kun je gaan houden van dit land. En van de mensen. Wij hebben bijna alleen maar ontzettende gezellige, nieuwsgierige, enthousiaste en behulpvaardige Amerikanen ontmoet.

We hebben ons vaak verwonderd en verbaasd. Bijvoorbeeld om het beleefde gedrag bij kruisingen, de fooien voor het horeca personeel, die ze echt nodig hebben, de enorme hoeveelheden voedsel die je overal vindt, maar ook het enthousiasme waarmee sommigen hun werk doen, hun nieuwsgierige beleefdheid en overal waar je bent weer de vraag krijgen: how are you?

En is er iets dat we anders zouden doen? Nou, eigenlijk vrij weinig. Het rijden in een huurauto van hotel naar hotel is ons zeer goed bevallen. We wisten elke dag waar we heen gingen en dat gaf rust. Er rijden hier ook veel campers, maar dat zou niet onze voorkeur hebben. Alleen al niet wat parkeren betreft. Ik zie mezelf er niet mee rondrijden in bijvoorbeeld LA, maar dat is persoonlijk. We zouden de volgende keer misschien een auto huren met een iets zwaardere motor. De Nissan deed het keurig, maar had met de bergen wel wat moeite. Maar dat is het wel zo'n beetje.

Wat ons betreft blijft het niet bij dit ene bezoek. Wij hebben al stiekem gedacht aan een volgende reis. Want die gaat er zeker komen. Want ondanks dat we ruim 5500 km hebben gereden en 5 staten hebben aangedaan, hebben we nog niet een derde van dit mooie land gezien! We hadden voor de reis gedacht dat zoveel reizen heel vermoeiend zou zijn, maar dat was het helemaal niet. We reden veelal in de ochtend en hadden in de middag een activiteit of bezichtiging gepland, en de avonden waren vaak vrij rustig. Je ontwikkelt samen ook een routine en dat ging ons heel goed af.

Morgen hebben wij een rustige ochtend en gaan we rond het middaguur ( bij jullie is dat rond 20.00 uur) naar het vliegveld, waar we de trouwe Nissan in zullen leveren en dan is het wachten tot we kunnen boarden. We verwachten zaterdag tussen 16.00 uur en 17.00 uur weer terug in het regenachtige Holten te zijn. Dat was ook nog een positief ding! Wij hebben hier alle dagen stralend weer gehad, op wat wolken in LA na en één keer een beetje regen onderweg.

Lieve familie, vrienden en kennissen, het was mij een waar genoegen jullie te voorzien van alle reisverslagen. Wat het extra leuk maakte, is dat we ook echt lezers hadden! Dat hebben we gezien aan de reacties. Dank daarvoor! We spreken jullie allemaal binnenkort graag ' live'. En mocht het ook maar een beetje zijn gaan kriebelen door onze reis dan heb ik maar één advies:

Ga! Ga! Ga! Ga ervoor. Geniet van het leven. Geniet met elkaar. Maak deze reis of een andere. Leef je dromen en je verlangens. Het leven is maar kort. Een reis als deze  is het meer waard dan woorden kunnen beschrijven.

liefs, Miriam, Reena en Nino

1. Jacqueline Lorijn:
    16 augustus 2019
    Lieve Miriam, Reena en Nino, wat heb ik genoten van jullie verhalen. Jullie hebben samen een hele mooie en bijzondere reis mogen maken waar je nog je leven lang van kunt nagenieten.
    Vanaf maandag voor mij dus maar weer heel gewoon alleen het RTL-nieuws om de dag mee te beginnen 🤣🤣🤣💋
  2. Else Plantinga:
    16 augustus 2019
    Lieverds, heel veel dank voor de mooie verhalen. Elke dag was het weer een verrassing . Ik zal het missen. Jullie nog een heel goede reis terug en neem alles mee in jullie hart en houd het voor lange tijd vast. Ik spreek jullie in September. Liefs en een knuffel van, oma
  3. Fam. Rutgers:
    16 augustus 2019
    Straks lekker nagenieten van deze fantastische reis. Een reis met herinneringen voor het leven. Dit heb jij Miriam toch maar even gedaan met de kids. Knap hoor! Wij hebben genoten van jullie verslagen en vonden het leuk om jullie op deze manier te volgen. Een goede vlucht morgen en welkom terug in Nederland.
  4. Miranda:
    Lief allemaal,
    Wat was het ontzettend fijn om elke ochtend jullie verhalen te mogen lezen. Nu dat wegvalt moet ik de ochtenden toch weer anders gaan invullen. Miriam wat heb jij dit allemaal mooi beschreven. Het is een bijzondere reis die jullie hebben gemaakt. Geniet nog even van elkaar in Amerika. Een goede vlucht en we zien elkaar snel.
  5. Annemieke:
    16 augustus 2019
    Julie verhalen waren top. Ik heb ze graag gelezen. Ik kan me voorstellen dat jullie het hebt genoten. Ik was 3 x in Amerika en vond het heerlijk, zou nog best een keer willen. Jullie foto’ s zijn heel erg mooi. Ik wens jullie een goede reis naar huis.. liefs Annemieke
  6. Gerard:
    16 augustus 2019
    Een heel groot compliment voor al die prachtige verslagen, die je geschreven hebt. Jammer dat het verslag van vandaag de laatste is. Elke ochtend begon ik met het lezen van 't verslag. Dat was nog niet zo eenvoudig, want ik moest met de mobiel in m'n hand, vaak nog in m'n ondergoed het bospad af naar 't toegangshek, want daar ontvang ik 't best...
    Jullie hebben een fantastische reis gemaakt en heel veel gezien, ervaren en beleefd. Toch heel anders dan 14 dagen liggen bakken op een loeiheet Spaans strand.
    Een goede vlucht morgen!