Dag 9 en 10: WiFi, primitief slapen en Yosemity

4 augustus 2019 - Merced, California, Verenigde Staten

Wij zijn weer bereikbaar! Tja...een soort tent, niet bepaald schoon, zonder badkamer en geen enkel contact mogelijk met de buitenwereld  is ons musketiers te gortig. En nee, niet zeggen dat het 'vroeger' ook zo ging! Dat zal best ( ik heb de primitieve tijden wat communicatie betreft ook nog wel meegemaakt), maar we gebruiken ook geen postduiven meer en de was doe ik tegenwoordig toch echt met een machine en niet in de wastobbe🤣😉.

Dus besloten we de tweede nacht om ergens anders te boeken en zijn we in een stad beland zo groot als Deventer. Merced genaamd.  Prima accommodatie en weer bereik! Laten we wel duidelijk stellen dat dat laatste vooral voor Reena en Nino van belang is. Ik ben digitaal sowieso een stuk minder populair😏. Ik doe niet aan snapchat en weet ik wat allemaal meer. Nino legde mij uit dat hij een vriend op zijn snapaccount had laten inloggen om de snapscores te kunnen behouden...Dat moest wel nader verklaard. Eigenlijk worden de dagen waarmee je met iemand snapt dan bijgehouden.Met sommige mensen had hij wel 700 snapdagen...🤦‍♀️okeeee...Laten we het maar op een generatiekloof houden. Ik heb andere hobbies.

Maar laten we het even over echt belangrijke dingen hebben: weer een fantastisch natuurpark bijvoorbeeld.  Want we hebben tijd doorgebracht in Yosemite! Zo anders dan de andere parken, maar jongens, wat mooi. Dit land kent zoveel verscheidenheid in natuur. Reena bleef maar beren in de bossen zoeken tijdens het rijden, maar vond er geen... Ik wel! Er hing er eentje half in een boom. Maar remmen kon ik zo gauw niet, aangezien ik nogal wat verkeer achter me had. Want druk was het. Deze ochtend waren we er al om 8.30 uur. Maar rond 11.00 uur was er nergens meer een parkeerplaats te vinden en toen wij uit het park reden, stond er een file, niet mooi meer.

De eerste dag hebben we boven in het park doorgebracht, op 8000 voet. Daar zijn we naar een meer gewandeld. Het was er steil en warm, maar man! wat een mooie route. Bijzonder detail  was dat er hier en daar nog plukken sneeuw lagen.  Op de Tiogapass (de weg boven door het park) kan nog wel tot eind juni sneeuw liggen en is vaak lang afgesloten. Vandaag (zaterdag) zijn we in de vallei geweest. Yosemite heeft hoge bergen, bossen en meren. De foto's en video geven er een goede indruk van!

Rijden is hier prima te doen. Al moet ik soms nog wennen aan sommige regels. Ze ritsen hier bijvoorbeeld bij bepaalde kruisingen. Je rijdt dan om de beurt de kruising op. Dat moet je maar net weten...Heb nog geen krasje, dus blijkbaar doe ik het wel goed! Of ze zijn gewoon bang voor me🤣

Morgen gaan wij naar San Francisco,  waar we twee nachten zullen blijven.  We hoopten naar Alcatraz te kunnen, maar dat is volgeboekt...Maar er is daar gelukkig meer te zien en te doen, dus daarover morgen meer!

En nogmaals dank aan allen die (soms of vaak) op berichten reageren. We lezen alles!

1. Else Plantinga:
    4 augustus 2019
    Allereerst wil ik zeggen dat wat jullie doen zoals video en foto’s die wij mogen bewonderen van grote klasse zijn.
    Prachtige foto’s die een goede indruk maken .
    Dit is een onvergetelijke reis die jullie je hele verdere leven zullen herinneren en mee nemen in jullie hart.
    Dank jullie wel dat ik hier ook getuige van mag zijn.
    Else
  2. Gerard:
    4 augustus 2019
    Groot gelijk dat jullie voor de 2e nacht een ander onderkomen hebben gezocht. Eenvoudig is ook leuk, maar dit was wel heel primitief. Doet me denken aan de stadscamping in Deventer. Die gasten hebben een sleutel van de gymzaal van de Hovenschool en daar mogen ze 's ochtends douchen. Zie je allemaal mensen in badjas door de straten wandelen... Tsja, daar vind ik ook wel iets van.
    De natuur in Yosemity is schitterend en dat laten de foto's heel goed zien. Prachtig!
    Is het zo dat er wordt geritst als er file is? Dat is op zich best een handige regel mits iedereen heel goed oplet. Alleen op gelijkwaardige kruisingen neem ik aan? Niet op voorrangskruisingen, toch?
    San Francisco rijdt wel anders, denk ik. De vierde stad van Californië. Ik las dat het de leukste stad van de VS is, omdat het een gemoedelijke levensstijl kent. Iedereen wordt geaccepteerd zoals hij/zij is. Dit is nog altijd een erfenis uit de hippietijd. Ben heel benieuwd wat jullie indruk is van deze stad.
    Een rit over de Golden Gate Bridge leent zich bij uitstek voor een stukje video...
    Veel plezier in de stad, die gebouwd is op 43 heuvels (hahahaha Rome heeft er 7).
    groeten van Gerard
  3. Miriam:
    4 augustus 2019
    Dat ritsen in de file weet ik niet. Het is inderdaad bij gelijkwaardige kruisingen. We zullen zien hoe het in SF is. Eerst maar eens er zien te komen en zien te parkeren. Ik heb wat verder van het centrum geboekt zag ik. Maar ach, dat komt ook wel goed!