Ik ontmoet een zakenman

11 augustus 2019 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

We zijn weer een paar dagen verder. En ik voelde me geroepen om weer wat te schrijven. Wat heb ik het ongelofelijk naar mijn zin gehad in Los Angeles. Wat een fijne stad. Ik wist altijd dat ik in Los Angeles wou gaan wonen. Nu ik er ben geweest weet ik het zeker. Als je in LA bent moet je zowat wel op een jetski hebben gezeten. Dus Reena en ik hebben een uur op een jetski gevaren. En wat was dat leuk. We zaten een heel eind op zee. Dan maar niet hopen dat je motor uitvalt, want peddelen gaat namelijk niet. Alles is gelukkig goed afgelopen. Vandaag zijn we aangekomen in een dorpje vlak bij de Grand Canyon. Toen we het dorpje binnenreden zagen mama en Reena een klein rommelmarktje. Ik dacht 'nee he niet weer uit de auto, ik heb daar geen zin in hoor' Toch ging ik maar mee, want alleen in de auto met 27 graden is ook geen goed plan. Anders wordt je zo'n gedroogde rozijn. Bij zowat elk kraampje waar we langs liepen kwam mama wel aan de praat met de mensen. Die Amerikanen zien gewoon dat wij ergens anders vandaan komen. En dan zijn ze heel nieuwsgierig. Mama was op een gegeven moment al best lang met een Amerikaan aan de praat, dus ik dacht ik ga er dan maar even bij staan. Op een gegeven moment had mama het over haar motor en kwam het ter sprake dat ik een groot mustang fan was. En ik vertelde tegen die man( David was zijn naam) dat een mustang in Nederland veel meer kost dan hier.  Hij was helemaal verbaasd. Dus hij vertelde dat hij handelt in auto's en auto's verscheept naar het buitenland. Dus ik zag mijn kans groot en ik vertelde dat er sommige auto's die in Amerika vrij gewoon zijn, amper in Nederland te krijgen zijn. Ik zag handel en hij ook. Ik had te maken met een goede, en ook rijke zakenman. Hij zou het verschepen kunnen regelen en ik de verkoop in Nederland. Ik vroeg of ik zijn nummer of e-mail mocht en die schreef hij met veel enthousiastme op. Ik was zo ongelofelijk blij. Dus ik was mama en Reena heel dankbaar dat we waren uitgestapt. Hoe bijzonder kan het leven zijn. Je komt de juiste mensen op de meest mooie en tegelijk ook rare plekken tegen. Had ik mij ooit kunnen bedenken dat ik een zakenman in de middel of nowhere op een rommelmarkt in Amerika zou tegenkomen. Nee. Het had zo moeten zijn en ik ben er onwijs blij mee.

De Grand Canyon is prachtig. Wat een bijzonder stuk natuur. Nou ik dacht dat ik veel benul had van groottes, maar mensen, geloof me, dat hebben wij in Nederland allemaal niet. Zoek je iets groots dan moet je hier zijn in Amerika. Dat is pas groot. Alles is hier groot. De Grand Canyon is net zo groot als een derde van Nederland. Moet je dan nagaan hoe klein wij zijn. Daar heb je, als je hier niet bent geweest, gewoon geen idee van.  Morgen gaan we ook nog van de Grand Canyon genieten. En trekken daarna zo langzamerhand weer naar het midden van Amerika.

Groetjes Nino

1. Else Plantinga:
    11 augustus 2019
    Wie weet kom ik je nog eens opzoeken als je in LA woont.
    Leuk hè? om Engels te praten, gaat vast goed. Kan je alvast oefenen.
    Wat is de wereld toch mooi, vind je niet?
    Geniet de laatste dagen en neem de herinneringen mee in je hart.
    Oma
  2. Fam. Rutgers:
    11 augustus 2019
    Wat leuk Nino. We zien het al voor ons . Geweldig!
    Veel plezier nog.
  3. Gerard:
    11 augustus 2019
    En weer een heel fraai verslag, Nino. Leuk om dit allemaal te lezen.
    Ik weet niet of Defensie een vestiging heeft in LA. Ik vrees van niet, helaas.
    Bijzonder hè dat je een persoon ontmoet in Verwegistan, die zich bezig houdt met zaken, die jij ook wel zou willen behartigen. Komt nu binnenkort de parkeerplaats van de Abraham Berg Hof vol te staan met fraaie Mustangs? Je zou kunnen beginnen met een verkenning van de markt. Hoe groot is de interesse in Nederland om een Mustang te kopen tegen sterk gereduceerde prijzen. Is daar een markt voor?
    In Amerika is alles groot. Maar, ik wil hier wel graag een kanttekening bij plaatsen, de problemen, die Amerikanen veroorzaken zijn ook heel groot. Moet je lezen hoe groot het aandeel van de Amerikanen is wat betreft klimaatbeheersing. Bedroevend laag, helaas. Eerst meneer Trump maar eens laten vertrekken...
    Veel plezier morgen in de Grand Canyon.
    groet van Gerard