stukje van Nino: de reis tot nu toe

28 juli 2019 - Tropic, Utah, Verenigde Staten

Nou mensen hier ben ik dan(Nino). Uiteraard moet ik even wat van mij laten horen, want anders denken jullie dat mama alleen op vakantie is hier in Amerika. De vlucht naar Denver toe was helemaal prima, maar omdat het een vrij groot vliegtuig was hoorde je bij elk zuchtje wind daarboven gekraak of het toestel maakte een raar geluid. Dat is altijd heel verdacht. Op zo'n moment kijken wij elkaar altijd even aan, niet dat dat veel zin heeft want als je dan toch neerstort kun je tegen elkaar zeggen dat het dit keer niet de wind was. In het vliegtuig heb ik amper geslapen, want ik zat in het midden. Achter mij zat een ongelofelijk grote dikke luidruchtige rus, ik weet niet wat erger is: een huilende baby of een ongeloflijke grote dikke luidruchtige rus. Na 9,5 uur vliegen waren we dan eindelijk waar we moesten wezen. Op dat moment denk je dat je er bent, maar nee. Er worden ongeveer 10 foto's van je gemaakt, 50 kopieën van je paspoort en ongeveer 300 keer wordt je vinger print gescand. Ik mocht gelukkig mn kleding aanhouden. Beneden moest je ongeveer net zolang wachten als bij de huisarts in Frankrijk(2 uur). Dan ben je eindelijk aan de beurt, en dan gaat de douane je ondervragen wat je hier komt doen. Ik vond de vraag een beetje raar want ik loop daar met 2 koffers en mama en Reena ook. Het lijkt me dus niet dat ik hier aardappels kom schillen. Dat heb ik maar niet gezegd, want je weet maar nooit bij deze jongens. In Amerika zijn ze van een ander kalliber. De reis naar het hotel ging voorspoedig en de auto is lekker ruim. Amerika staat natuurlijk bekend om zijn fast food en ik heb er soms wel eens moeite mee om dat te eten, omdat ik heel erg van het gezonde ben. Toch kan ik mij daar wel overheen zetten. Voor ons is het nu juist de sport om gezonde dingen te vinden en ik moet zeggen dat gaat ons wel goed af. De natuurparken zijn hier prachtig. Ik kijk m'n ogen uit! Soms kan ik nog niet helemaal bevatten dat ik hier echt ben. Toch is het zo. Je ziet dit land en de natuur altijd op tv in films en series en nou ben ik er zelf. Ik geniet er elke dag van en ben er ook heel dankbaar voor. Het liefst had ik iedereen in een koffer gestopt (sorry dan moet je bij elkaar op schoot anders past het niet) om het te ervaren hoe prachtig het hier is. Nu we hier in het Wilde westen zitten denk ik af en toe nog steeds dat ik een verdwaalde indiaan tegen kan komen. Die ben ik al wel tegen gekomen, maar dat was volgens mij de plaatselijke dorpsgek. Morgen gaan we nog een deel van de Bryce canyon bezoeken en dan vervolgen we onze reis verder naar het westen.

Van de week zal ik nog wel een paar keer schrijven. Hopelijk vonden jullie het een leuk verhaal

liefs Nino

1. Susan Reins:
    28 juli 2019
    Hoi Nin, je hebt een super leuk stuk geschreven. (Goed verhaal, lekker kort 😜😂)Moet je vaker doen, echt leuk. Geniet van jullie vakantie, een super mooie ervaring en belevenis. 💋
  2. Fam. Rutgers:
    28 juli 2019
    Geweldig Nino. We schoten wel even in de lach bij het lezen van jouw stukje. Je hebt het mooi verwoord. Bijzonder hoe het daar allemaal gaat en dat jij dit nu mag ervaren. Gaaf hoor!
  3. Else Plantinga:
    28 juli 2019
    Hoe kom je aan die humor? Geweldig. Grinnik.
    Else
  4. Gerard:
    28 juli 2019
    Hoi Nino. Compliment! Ik vind het een heel goed verslag. Heb je van je moeder.
    Je beschrijving van de vlucht vond ik heel mooi. Ik kreeg er beelden bij. Dat zo'n vliegtuig af en toe kraakt en rare geluiden maakt... Kijk, daar houd ik dus niet van. Was voor mij immers een reden om niet zo ver te vliegen. Maar ja, per schip duurt te lang ;-) Jullie zitten nu in Tropic, Bryce Canyon. Jullie foto's zijn heel mooi. Ze geven echt wel een goed beeld van de omgeving. Ik heb nog wat aanvullende informatie voor je:
    je schrijft over een verdwaalde indiaan, en dat zou goed kunnen, want de oorspronkelijke bevolking waren de Navajo-indianen. Tropic is door kolonisten gebouwd in 1891. Tropic heeft op dit moment (2017) 500 inwoners. De burgemeester is een opa van 84 jaar oud.
    Fijn dat je nog wel een keer een verslag schrijft. Is leuk om te lezen.
    groet, Gerard
  5. Jacqueline Lorijn:
    28 juli 2019
    Nino, super leuk verhaal. Wacht je volgende tekst vol spanning af!!! 😁👍
  6. Kim Hofman:
    28 juli 2019
    Hahahahahaha. Ik moet altijd lachen om jou,ik zie het helemaal voor me, leuk Stukje idd, en wacht vol spanning af op het volgende verhaal, en op jou verhaal! had graag namelijk in dat koffertje gezeten.
    Veel plezier weer vandaag.
    En geniet!

Liefs,
  7. Rem:
    29 juli 2019
    Mooi geschreven nin, geniet ervan samen
  8. Lars:
    1 augustus 2019
    Super kerel, geniet ervan!
  9. Miriam:
    2 augustus 2019